Copywriter die het verschil maakt

Copywriting: de kracht van creatie
De kracht van taal gebruiken om een blijvende indruk te maken. Dat is waar ik voor zorg bij copywriting. Het is een van mijn sterkste punten.

Bereik het effect dat u wilt
Als copywriter creëer ik teksten waarmee opdrachtgevers precies het effect bereiken dat ze willen. Of dat nu het versterken van een merk is, het in de markt zetten van een nieuw automodel, of het promoten van een publieksevenement.

…online…
Van teksten voor een nieuwe website, items op LinkedIn tot en met e-mailings: als online copywriter maak ik teksten die het verschil maken. Bij webteksten zorg ik uiteraard voor SEO en effectieve snippets, maar waar ik vooral op let is de originaliteit van content. Ik vind dat teksten eruit moeten springen, hoe belangrijk SEO ook is. Dat mensen een website weten te vinden is één ding, maar het draait om het vasthouden van hun aandacht. Bij e-mailings zoom ik in op het belang van de doelgroep. Die ontvangt vaak al bergen mailings. Daarom zorg ik ervoor dat de relevantie van de boodschap direct in het oog springt, waardoor lezers niet afhaken.

…en offline…
We leven in het digitale tijdperk, maar papier blijft onmisbaar. Dat geldt onder meer bij grote aankopen door consumenten, zoals een auto of een nieuwbouwhuis. Stel dat je een nieuwe auto wilt kopen, en dat je bij het ene merk een mooie brochure meekrijgt, terwijl het andere merk je kortweg verwijst naar een website. Welk merk maakt dan de meeste kans? Ziedaar de meerwaarde van een effectieve brochure. Het ontwikkelen van brochures is een vak apart. Ze moeten lezen als een trein, informeren én overtuigen. Die kunst versta ik als geen ander. Van eerste concept tot en met foutloze afronding: ik creëer teksten die u een voorsprong geven op de rest.

…inclusief helder advies 
Een goede tekst begint vaak met een helder advies. Van nieuwsrubriek op uw eigen website, tot en met nieuwe bedrijfsnaam: ik denk van A tot Z met u mee. Ik creëer niet alleen uw teksten, maar help u ook met de ideeën die daarvoor de basis vormen. Een voorbeeld is de rubriek ‘Het merk en zijn verhaal’ voor advocatenkantoor NLO Shieldmark. Na het bedenken van het concept voor deze rubriek, maak ik daar nu ook de teksten voor, zoals het merkverhaal over Senz.

Passie als bron van inspiratie
Ik werk voor uiteenlopende sectoren, want ik houd van afwisseling. Voorbeelden zijn onder meer automotive, de financiële sector, de vastgoedsector en alles op het gebied van retail. Met mijn opdrachtgevers deel ik de passie voor hun producten en diensten. Die passie zet ik om in aansprekende teksten, die de doelgroep overtuigen en aanzetten tot actie.

Heldere Taal ontwikkelt teksten en concepten voor:
– Advertorials en branded content
– Advertenties en direct mail
– Brochures en productbladen
– E-mailings en websites
– LinkedIn en storytelling

Meer weten over mijn copywriting-vaardigheden?
Ik hoor het graag van u. Op de pagina Werk vindt u een voorproefje van wat ik zoal doe.

“Onze website voldeed al een tijdje niet meer aan onze eisen. Omdat we het goed wilden aanpakken, benaderden we professionals, ook voor de webteksten. Heldere Taal wist de belangrijkste eigenschappen van ons bedrijf te inventariseren en deze goed en helder te formuleren. We waren verder erg blij met de interviews die Heldere Taal afnam bij onze opdrachtgevers. De testimonials van onze klanten zijn de trots van onze website!”

Qdelft